Studiekeuze: wat wil jij later worden?

3295f736459882d6ee09281ae81eda0b

Kan jij je nog herinneren wat jij later wilde worden? Ik wilde met mensen werken maar niet het verzorgen van. Ik zou de rest daaromheen wel gaan regelen. ‘Niet in de zorg werken maar de rest daaromheen regelen’, dan heb je nog een aardig grote beroepenkeuze.

Toen ik op de middelbare school op het vmbo al moest gaan kijken naar beroepen heb ik niks gezien wat me echt interesseerde. Ik wist toch al dat ik naar havo wilde opstromen, na het behalen van mijn vmbo diploma. Uiteindelijk wilde ik op het hbo gaan studeren. Op havo had ik dus nog twee jaar (4e en 5e schooljaar) de tijd om te beslissen hoe mijn toekomst eruit zou komen te zien.

De vraag: ‘wat wil jij later worden?’ is toen toch een stuk moeilijker geworden. Wat kies jij voor je toekomst, wat wil je doen? KIES NU. De mensen met de meest geweldige beroepen zeggen altijd, je moet van je hobby je beroep maken. Mooi gezegd, toch geloof ik niet dat dit voor iedereen mogelijk is. Dus wat doe je dan? Open dagen bezoeken, Meelopen met opleidingen, Google afspeuren, vrienden, kennissen en familieleden vragen. In mijn volgend stuk over studiekeuze meer hierover.

                 Wat wilde jij later worden als je groot was?

9aff4d16ea0a702f5ee14e5c9a01d6f9

Wat ik later wilde worden:
The Secret Of My Succes. Het zakenleven, het regelen, nette mensen in pak en alles in het groot. Ik vond en vind de film The Secret Of My Success met de acteur Michael J Fox geweldig. Op de postafdeling beginnen en (met heel wat geluk) heel erg hoog in het bedrijf komen, de liefde van je leven ontmoeten en rijk worden.  Voor mij was het een inspirerende maar zeker ook een onderhoudende feel good movie uit de jaren 80.

Een gedachte over “Studiekeuze: wat wil jij later worden?

  1. Working girl past naar mijn gevoel in hetzelfde rijtje. Vroeger en nu heb ik nog steeds het idee van bibliothecaresse in mijn hoofd, maar het diploma hiervoor halen is een wat moeilijk traject. Daarom studeer ik nu Voedings-en dieetkunde: ook een van mijn interesses. Misschien later nog switchen of erna volgen, wie weet.

    Like

Wees vrij om jouw ervaringen te delen!

