De vakantie wekker

IMG_20140812_145357

Morgen sta ik op tijd op! Ik zet de wekker op tijd en stap meteen mijn bed uit. Motivatie genoeg want als je op tijd op staat heb je de hele dag nog voor je. Ik kan dan zoveel doen als ik maar wil. Het enige wat ik nog moet doen, is dit ook daadwerkelijk uitvoeren.

De wekker gaat rond half 10 af. Ik druk op de snooze button. Waarom nu mijn bed uit als ik nog tien minuutjes kan blijven liggen, ik kom er dan natuurlijk meteen uit. Twee uur later trilt mijn mobiel door een ontvangen Whatsapp bericht. Ik ben eindelijk wakker maar met hoofdpijn, dat snoozen is echt niet gezond.

Even wakker worden door te Whatsappen en al mijn Spotify afspeellijsten af te gaan. Inmiddels weer een uur later stap ik dan eindelijk mijn bed uit. Mijn maag rammelt en ik moet eigenlijk toch wel een keer naar de wc. Het is weer een nieuwe dag waar ik bijna op tijd opstond, maar me toch door mijn lekkere warme dekens liet verleiden.

Doordat ik in de avond uren werk ‘hoef’ ik er niet uit als de wekker gaat. Ook al stel ik voor mezelf doelen, het is onmogelijk. Ik zou elke dag een afspraak moeten maken met iemand zodat ik er ‘echt’ uit moet.

Ach, ik heb nog drie weken vakantie voordat ik die hard aan het werk mag, 40 uur per week, voor vijf maanden lang stage! Dit betekent dat ik gewoon van mijn vakantie moet gaan genieten, al is dat vanuit mijn bed. Die wekker ga ik een uur later zetten, het is nu nog eenmaal vakantie toch?

Herken je dit verhaal? Ben jij iemand die uitslaapt of juist erg vroeg wakker is? Als jij de wekker zet, kan je dan ook daadwerkelijk opstaan?

2 gedachten over “De vakantie wekker

  1. Zeer herkenbaar, vooral als je de avond ervoor veel te laat het bed hebt opgezocht. Daarom drie wekkers voor mij en de wekker aan de andere kant van de kamer, dan word je wel wakker. Geniet er nog maar van!

    Like

Wees vrij om jouw ervaringen te delen!